TÁMOGATÓK
KIÁLLÍTÓK
Győrfi GáborTelepek IV. (computer installáció, fotóprint 21x29cm; 2005) | Győrfi Gábor Telepek című sorozatában a biológiai modellek témakörét boncolgatja. A IV. számú installáció a Neumann-féle sejtautomatákra épül, melyek valójában populációs modellek. Amolyan populációs játékok, melyek az ügyesen megválasztott szabályok eredményeként viszonylag sok generáción keresztül maradnak mozgásban. Az ebben a munkában megvalósított "online" populáció az eredeti, John Conway által kidolgozott életjáték térbeli változata. A virtuális térbe belépve figyelemmel követhetjük a sejt telep életét, de nézelődés közben magunk is hatással vagyunk a telep fejlődésére. |
Langh Róberte-Kazán (számítógépes installáció, 2008) | A digitális fotózás elterjedésével a képekhez való viszonyunk megváltozik, amire új technikai és kulturális válaszokat kell kapnunk, erre kínál megoldást ez az installáció: egy kreatív mzultimédiás alkalmazás, melyet képek nézegetésére használhatunk. Az adatbázis szerkezeti felépítése lehetővé teszi a merevlemezen tálalható összes, képként megjeleníthető fájl behívását a 3D megjelenítő programba, így opcionálisan akár a látogató által csatlakoztatott USB eszközzel is használható. A tömegesen látható "thumbnail" képek lebegő mappákba rendezve érhetők el, de közel kerülve teljes felbontásban is tanulmanyozhatóak. |
Lendvai ÁdámHawthorne-effektus 4 projektorra | A Hawthorne-effektus azt a jelenséget írja le, amelyben a megfigyelés puszta ténye megváltoztatja a megfigyelt viselkedését. A kiállított videó film 4 független vetítő képéből áll össze. A 4 rétegből létrejövő szituáció – egymás jelentését kölcsönösen befolyásoló – elemei a látogatók jelenlétének arányában csökkennek. Ha tehát valaki látni akarja a filmet, azzal annak egy rétegét kitakarja, ezzel megváltoztatva a történetet. |
Microsoft Surface | A Microsoft Surface a hagyományos egér-billentyűzet páros helyett egy régi-új ember-gép kapcsolatra épít, és ez nem más, mint a kezünk. A természetes felhasználói felületen azok is jól elboldogulnak, akik a PC-től idegenkednek. Az üzletben, kiállítóteremben, előcsarnokban, irodában elhelyezett, dohányzóasztal méretű eszköz mellé kényelmesen letelepedhetnek a látogatók vagy ügyfelek. A vállalat üzleti tevékenységéhez szabott programok egyszerűen használhatók, mert a Microsoft Surface kézmozdulatokra, gesztusokra épülő természetes felhasználói felületet használ, egyszerre több (akár 50) érintést is képes kezelni, egyidejűleg több felhasználót is kiszolgál, akik a megjelenített képeket, dokumentumokat egy 360º-os felületen könnyedén maguk felé fordíthatják és képes a speciális azonosítóval ellátott tárgyak felismerésére, mozgásuk követésére, és a fizikai objektum köré tetszőleges virtuális információkat rajzol. |